Friday 15 October 2010

travelog saya.

bismillahirrahmanirrahim.

sedikit kalam mungkin untuk entry kali ini.

inipun kerana terlalu rindu untuk menulis di blog pink saya.



rabu lepas usrah terakhir yang dijadualkan utk tahun ni.

sebelum mengakhiri sesi kami, saya tanya mereka bagaimana usrah tahun ini.

somehow, one of my adik usrah memberikan komentar yg begitu menyentuh hati.

dia kata usrah tahun ini mmg berbeza dgn usrah sebelum ini. dia merasakan yang dia mempunyai hak untuk memberikan pandangan+pendapat dgn yakin.. walaupun dia kadang2 ngantuk.. tapi saya tetap meraikan dia.

baru-baru ini juga saya telah membuat 1 kesalahan yg dahsyat.

saya buat murabbi saya marah.

waktu dia marah mmg tersentuh.

dari sini saya belajar untuk merendahkan ego saya.

dari murabbi saya inilah say abelajar banyak perkara.

terima kasih murabbi.

barakallahu fiika. semoga berjumpa di syurga!

saya tiba2 teringat saat saya khatam di hira'. tersentuh sungguh saya. manis sungguh walau hakikatnya pahit. saat saya khatam.. saya rasakan dunia ini sunggu hlapang dan saya rasa bagaikan dunia ini saya yang punya.. saya berazam utk shahadah 30 juzu'.. Semoga ALLAH membantu. saya rindu suasana maahad.. al-Qur'an sentiasa. saya rindu mlmh fathonah. saya rindu mlmh zunaizah. saya rindu mlmh syafiqah. saya rindu mlmh fatihah. saya rindu mlmh faizah. saya rindu mlmh nurlizah. saya rindu kelas kami. saya rindu kelas akademik. saya rindu lantai koridor yang saya pijak saat didenda dek tak lancar ulangan beberapa mukasurat. saya rindu semuanya.

dan tadi usrah.

sepanjang usrah saya hanya senyap. tidak seperti biasa, saya suka untuk memberikan respon+komentar. ukhti pengerusi majlis meminta kami memberikan solusi terhadap apa yg sedang didiskusikan. saya remain senyap+mengantuk. teruk. -_-''

tiba2 naqibah saya minta saya beri pendapat. saya gagahkan diri. baru sahaja beberapa patah saya berkata, terus basah mata. sebab itu saya bertekad utk diam daripada awal. apa yg saya ckpkan hanyalah 1 perkara yg simple, tetapi bagi saya perkara tu merupakan perkara yg penting dalam membina peribadi setiap dripada kita.

"sorry to say but ana x rasa seronok+nikmat join usrah ni..">> sebabnya apa.. telah saya nyatakan tadi..

impaknya.. kami semua menangis bersama-sama.. maaf teman2.. saya hanya mengeluarkan apa yg terbuku sahaja.. saya rasa nikmat menangis tadi. sebelum mengakhiri sesi usrah kami, kami salam2 +minta maaf dan 'sayaaang ukhti..'

menangis mmg nikmat. tetapi bergantung sebab apa kita menangis.

terima kasih semua.

wasiat saya: jangan lupakan saya sampai bila-bila..

wasiat saya itu saya ulang-ulang banyak kali.

dalam hati saya: saya sambung: ketika di hari akhirat nnti pun jangan lupakan saya...


waktu pmr, kami pelajar2 form 4 dijadualkan utk menyertai motivasi.

ayat yg buat saya cukup tersentuh: INNADDIINA 'INDALLAHIL ISLAAM.

dan kalimat tiada tuhan melainkan ALLAH juga kerap bermain2 di hati saya..


minggu ini juga saya menerima satu hadiah daripada seorang ukhti yg saya sangat sayang. beliau beri saya satu frame gambar yang di dalamnya turut disematkan gambar saya bersama dia juga bersama satu lagi ukhti.



serabut sungguh penulisan kali ini.

saya tulis apa yang terlintas.

lama x tulis. jadi pelik rasanya.

periksa next week. saya hanya target 8A+ dan yang lain semoga A.


wallahu a'lam~

ya ALLAH.. kau berkatilah semua yang membantu aku dalam membina diri ini~ ALLAHUMMA AMEEN~

No comments: