Tuesday 9 July 2013

pre-ramadhan 14_ _?

assalamualaikum w.b.t

rasanya dah sgt lama x menulis2 di blog ni.
setahun mungkin.


berbaki beberapa jam sahaja lagi, tetamu yg MULIA bakal menziarahi seluruh ummat Islam di atas muka bumi ni... ya ALLAH~

apa yg aku risaukan.. aku takut aku hanya beramal sebagai seorng hamba kepada tetamu yg mulia ini bukan kepada Tuhan kepada tetamu yg Mulia ini. kerana aku nampak. perbezaan sebelum ramadhan dan ketika ramadhan hampr menjengah. apa2pun ALLAH jualah yg Maha mengetahui segala apa yg tersirat dan terbuku di relung hati semua hambaNya. subhanallah. ALLAH menelusuri setiap hati yg diamanahkan olehNya. semoga ALLAH menelusuri hatiku tatkala hati ini tidak diselaputi kekotoran. huhu. malu.



aku yakin. mustahil hamba yg robbani hanya menikmati ramadhan dgn penuh nikmat tetapi pada masa yang sama boleh melupakan saudara seIslam yg sedng sepenuh hati juhud mempertahankan kebangkitan Islam. 

kita ini satu tubuh.sungguh  satu tubuh itu terdiri daripada pelbagai anggota. bayangkan ketika berlakunya kebakaran. kita nak selamatkan diri. lantas terasa langkah begitu berat dan agak merencatkan langkah kita dlm nak selamatkan diri. adakah kita boleh meninggalkan sebahagian anggota. supaya tubuh ini menjadi ringan lantas memudahkan utk lari.

for sure tak!



kita masih perlu bergerak sebagai satu tubuh!




disebabkan itulah kita seharusnye juhud supaya menjadi sebahagian anggota yg tidak membebankan bahkan meringankan ;)



jangan kita sangka apa yg berlaku di mesir dan diseluruh dunia takde sedikit kaitan pun dengan kita. semua perkara yg kita lakukan pastinya akan memberi efek walaupun sedikit kepada makhluk yg lainnya. hatta menghembus nafas walau hanya sekali.

ayuhlah menjadikan setiap ape yg kita laukan memberi kesan yg baik. atau menjadi aset kepada kebangkitan ISLAM bukan LIABILITI yg membebankan.



ya ALLAH. semoga kau terima SYAHADATAIN kami T_T
semoga kau redha dengan ramadhan KAMI.





fi amanillah <3 br="" nbsp="">



No comments: