Thursday 18 November 2010

INI DIA

assalamu'alaikum warahmatullahiwabarakatuh. :)

and peace upon the messenger.

ok. since saya dah lama x menulis, jadi bahasanya mungkin pelik-pelik dan serabut. tajuk post pun tak tertinggal utk jadi pelik.

teringat. waktu kecil-kecil dulu. kawan-kawan selalu bagi buku lepas tu suruh tulis biodata. kadang-kadang tu sorg kawan minta lebih 2 kali. haih. macam-macam. antara yg perlu ditulis dalam ruangan biodata tu termasuklah hobi. cakap pasal hobi. ramai yg declare hobi mereka adalah membaca. saya? entahlah. ^_^. boleh tak jawab mcm tu?hm..

bagi saya word membaca tu terlalu umum. em. saya suka membaca. tapi bukan semua jenis bacaan. jadi bila tulis hobi kita kena specific jenis bacaan yg kita suka. hehe. x perlu pun takpe.
kalau macam saya. saya suka baca blog orang. tapi bukan blog semua orang. saya suka belek-belek fb orang. tapi bukan semua fb orang saya belek. saya pilih. saya pilih yg mereka yang mungkin dapat membantu saya dalam meningkatkan iman dan amal. hm. actually itu satu usaha. saya sendiri tak dapat jamin semua blog+fb yg saya lihat-lihat itu dapat menambah iman, amal mahupun memberi hidayah kepada saya. tapi kalau kita rujuk surah al-ankabut ayat yg terakhiiir sekali.. ALLAH kata: " dan orang-orang yang berjihad untuk mencari keredhaan Kami, Kami akan tunjuk kepada mereka jalan-jalan Kami. dan sungguh ALLAH beserta orang-orang yang berbuat baik.."

jadi x de alasan:

1. dah ALLAH x bagi aku hidayah.

>>> sebab ALLAH suruh kita usaha.


oklah sampai sini saja.

wallahu a'lam.

bittaufiq wannajah.

ma'as salaamah.~ ^_^

No comments: