Sunday 13 March 2011

360 darjah

[kad yang diberikan kepada setiap jiwa yang menuntut di al-amin bangi tahun 2011]

[bookmarke kami yg dijual sempena Maulidurrasul]



[hadiah]





[antara isi heartbook yang mengandungi 44 muka surat]





"mahukah anda jika saya ingin beritahu satu rahsia kemenangan 360 darjah?"









^_______^









bismilahirrahmanirrahim. sebenarnya konon nak buat introduction yg gempak.. tapi tak reti. :)









ok. setiap hari di hadapan laptop, tapi nak seruan untuk menulis di ruangan ini tidak memanggil2 hinggalah pada saat ini. rasa segan sebenarnya nak menulis. tapi x pe. kita mencuba. :P






















SUKAN



cakap pasal sukan, rata-rata sekolah seluruh malaysia dah habis sukan. tapi al-amin bangi masih di arena muqaddimah sukan tahunan. masih seperti tahun lepas, saya tetap rumah khadra'/hijau. well, agak kecewa apabila acara pingpong tidak ada. tetapi since segala-gala yg telah ALLAH tetapkan pasti ada hikmah, i just let it go. acara yg sudah diketahui pemenang finalnya adalah: Catur + bola baling banat under 15. habis sudah muqaddimah Sukan. jom beralih kepada isi pentingnya.












jumaat lepas. seperti biasa, sewaktu kaum muslimin di sekolah kami menunaikan hak perut mereka sebelum menunaikan hak ALLAH, kami menghadiri USRAH. rindu sekali :) saya hadir agak lewat kali ini. kerana saya perlu berjumpa dengan pengetua atas urusan yang agak penting [ceh]. seperti biasa, sebelum mengakhiri usrah, setiap jiwa-jiwa yang hadir diberikan peluang yang tidak terbatas untuk meluahkan pendapat yg terbuku di peruk jiwa atas apa yg dibincangkan serta dikongsikan pada sesi usrah.












semua isi yg diulas menarik minat saya. tetapi yang paling menarik minat saya adalah ulasan daripada ukhti Husna. beliau meluahkan rasa hatinya tentang hakikat kesukanan yang sebenar. Ukhti Husna ini salah seorang daripada peserta Catur. Mungkin bukan rezeki beliau pada tahun ini, beliau tersungkur di saringan pertama. tapi ini bukan pointnye.












kata beliau, memang pada fizikalnya, ketika sukan kita sedang berlawan dengan musuh[pasukan rumah lain], tetapi sebenarnya pada masa yang sama, kita sedang berlawan dengan ini[sambil menunjukkan tangannya ke arah dada].












saya sangatlah setuju. kerana apa? kerana sepanjang perlawanan catur yang akhirnya membawa saya ke persada johan, saya paling takut dengan rasa hati yang sentiasa sukar dikawal. pada zahirnya, ramai yg mengatakan kami peserta2 final takut dengan lawan masing2. bukan itu yg sebenarnya. saya takut saya gagal menyingkir atau membenteng hati saya daripada diserang virus riya' dan kecewa/putus asa.












alangkah indahnya sukan jika setiap jiwa-jiwa yang menyertainya memehami konsep sukan yg sebenar2nya ^___^












kadang-kadang ketika sukan.. meskipun kita menyandang tempat pertama.. kadang2 kita tidak merasakan seperti kita johan.. mungkin kerana gagal merasai nikmat sukan yg sebenar. bahkan... selalunya mereka yg di tempat terakhirla yg merasakan nikmat itu...... itupun jika mereka tabah dan redha dengan ketentuannya~


















SIDANG REDAKSI












hm.. saya selalu bertanya kepada diri.. hey diri, adakah kau sudah menunaikan amanah yg diberikan dengan sebaiknya?? -_-












saya sentiasa cuba untuk buat yang terbaik. sekarang kami sedang bertungkus lumus untuk menyiapkan majalah fitrah utk tahun 2010. inshaALLAH akan keluar bulan 4 ini.












antara produk unit produksi al-amin bangi:












1) Majalah Creative






2) Heartbook




[heartbook siri 2: the true meaning of LOVE in ISLAM]




3) Risalah





4) Majalah Fitrah





5) Bengkel2 kemahiran




6) Bookmark2








7) Kad-kad mengikut event








HADIAH




hm.. walaupun ulangtahun kelahiran saya lambat lagi.. tapi dah dapat hadiah. syukur, rezeki.

pada suatu hari, datang seorang ukhti lantas bertanya: kak hanifah, kak hanifah nak hadiah apa? saya hanya tergelak kecil lantas membalas: jangan tanya, nanti menyesal ^_^ tapi beliau terus memujukku. akhirnya saya menjawab: al-Qur'an yang ada tafseernya.





ayah say apernah menghadiahi saya senaskhah al-Qur'an ketika saya menuntut di hira' dahulu. tapi, entah bagaimana.. di hira' juga, hilang jejaknya.. kecewa saya. seronok tidak terhingga apabila mendapat hadiah al-Qur'an. terima kasih wahai ukhti :)







IMPIAN



saya pernah menyimpan satu impian yang say akira tidaklah begitu privacy.. jadi saya paparkannya di sini. saya pernah berimpian ingin menjejakkan kaki ke tanag suci Mekah dengan menggunakan duit sendiri/ disupport sedikit dengan bantuan parents before i get married[aha. sekali x kawin pun :P]


impian semakin menjadi2 apabila ramai kenalan saya di al-amin ingin menunaikan umrah dalam masa terdekat ini. tiba2 hati terasa iri dan cemburu. saya akan kumpul duit dengan bersungguh di samping mendapatkan yg terbaik dalam setiap apa yg lakukan... saya akan berusaha tunaikan impian saya sebelum masanya :)



nota: selagi belum tertunai, jangan nikah! [T_T berangan]



No comments: