Saturday 19 June 2010

Karnival MGB SIM di terengganu

BismillahirRahmanirRahim.
Assalamu'alaikum w.b.t.. kaifa haal?
wa ana bikhair alhamdulillah.
alyaum, sa uqaddimulakum alakhbar aninnatiijah lil madrasah al-islamiyyah ath- thanawiyyah al-amin banji fil karnival MGB SIM allati taqa'u fi UITM dungun.
ahaa. saje test2 nak kecek dalam bahasa arab. minat sungguh saya pada bahasa arab. 1 hari nnti saya pasti boleh ckp dengan lancar, inshaALLAH!
bertolak pada jam lebih 11 malam, seramai 34 org pelajar al-amin, kami membawa misi ke terengganu. bukan misi kemenangan 100%..
sebelum pergi, saya rasa betul2 nak tarik diri atas banyak sebab. tapi akhirnya pergi juga dengan hati yang sgt berat.
di sana jumpa dan kenal ramai org.. kepada husna ishkandar khususnya: saya kenal ramai banat JB.. hehe hari tu saya selalu perli awak sbb asik2 sebut pasal hidayah JB.. hehe
oh ye!
alhamdulillah kami mng bola jaring di tempat kedua. apa yang saya musykil: according to mlmh ahikin ahmat, pemain bola jaring memerlukan 11 org.. pastinya kami sgt pelik, selalunya 9 org. time main, saya x join sbb x yakin betul ke 11 0rg.. and saya jumpa pengadil.. utk dapatkan kepastian. katanya 10 org. saya dapat join. tapi time penyampaian hadiah.. pingatnya ade 9 aje. okee saya faham ape nak buat. ^_^.. saya, farhana, aimi juga yg lain2 begitu setia menyokong pasukan kami sehingga ada yang kurang suara utk pertandingan hafazan.(haha)
sori ye. post saya semuanya panjang. sapa yang setia, terima kasih.
kami x hantar pasukan utk choral speaking, tapi sekolah kami MC umum sekolah kami kena buat first.. mushkil2~tapi memandangkan saya pernah menjadi part of hira' jeram.. jadi saya dengan semangatnya duduk belakang juri dan tengok mereka.. 'sacrifice~'(antara wordnya yg saya suka ajuk.. hihi)
apa yang saya dapat katakan tentang al-amin bangi utk karnival MGB ini.. semuanya dah cuba yang terbaik. saya yakin dan percaya dan saya x su'uzzhon kerana saya nampak dengan mata saya sendiri semuanya bertungkus-lumus.. mungkin saya kurang..
saya ada join hafazan. semua peserta hebat2 belaka. johan dan naib johan telahpun saya jangka. saya mungkin kurang dari segi keyakinan+ tarannum.
ade 1 lagi saya join. kalau saya bgtahu. mesti semua yang kenal saya gelak. ok. sila gelak. saya masuk balapan. sebenarnya semua banat al-amin masuk balapan. kan saya dah kata kami bukan nak menang.. tapi~ hm.. fikir2..
200 m. saya dan khadijah. berdebar2. sebelum saya mula, ada peserta dari sekolah lain smpat psycho saya.. atau mgkin dia nak cerita kejayaan dia pada saya yang lari 3 larian straight termasuk 200m tu. tapi saya bangga kerana 100m terawal saya di depan sekali.. tapi hakikatnya hahaHAhaha,, saya kalah apabila di garisan penamat.. tetapi saya bahagia.. buktinya mlmh nadia kata saya senyum je time lari..tak tau apa yg gembiranya.. mungkin kerna doa yg dibaca sebelum lari bersama2 dengan khadijah?.. hehe.. khadijah pun senyum time lari~
ada banyak yg saya nak kongsi sebenarnya.. suka duka, bangga, frust dan sebagainya. tapi mungkin x perlu. apa yang saya dapat konklusikan dan saya harap org yg berkenaan dapat baca ini walaupun saya tahu mungkin mustahil sebab blog saya ni ramai org x tahu..
1. buat semua peserta banin, mungkin x perlu tengok choral speaking.. berilah sejuta alasan.. tapi saya pasti mudharatnya pasti lebih dari kebaikannya.. tahniah buat mereka yang membuat keputusan utk keluar ketika choral speaking banat berlangsung. mungkin anda fikir saya jumud. tetapi jika anda ditempat saya ketika menyaksikan CS(p/s: saya tgh2 antara banin dan banat).. pasti anda setuju dengan kenyataan saya.. ingat kita harapan musleh dan ISLAM~
2. buat peserta banat pula, entah kenapa saya rasa x sedap bila banat menyokong banin dengan semangat di tepi trek balapan. ok. my bad. mungkin itu adik beradik mereka. aha! tapi x kan la satu skolah tu semuanya adik beradik dia?.. hm.. time sokong siap sebut nama banin tu lagi.. saya rasa saya boleh sebut balik nama2 yang mereka sebut..(mungkin~). hati saya melonjak nak menyokong.. tapi saya bayangkan kalau ada banin sokong saya mcm tu.. nescaya saya x kan lari lagi laju tapi saya akan berhenti. ok.. mungkin itu salah satu cara utk bagi mng. tapi kdg2 matlamat x menghalalkan cara.
3. kita perlu menghilangkan rasa perbezaan sekolah. mungkin itu susah. tapi boleh cuba. dan kita semua adalah qudwah. bukan saya saja yg memerhati, tapi mungkin satiap org yg ada disitu memerhati.. bukan sahaja pelajar.. mungkin murabbi juga juga perlu cuba.
4. mungkin selepas ini, kena buat awal sikit, jadi banyak games boleh tambah contohnya pingpong.. tangan saya ni bergetar2 nak main pingpong lagi. hehe^_^.. semangat!
5. tahniah dan terima kasih kepada mlmh ainun terutamanya kerana telah bertungkus lumus utk menjayakan karnival mgb ini sekaligus telah mencerahkan lagi masa depan kami.. moga2!
maklumat tambahan: kata penganjur.. jumlah yg digunakan utk program kali ini lebih kurg 20,000 ringgit. apa kata anda? kata saya: kita jangan jadikan usaha sponsor dan mereka yg menghulur duit sia2.. kita harus buat yang terbaik! jangan putus asa..
dan semoga berjumpa lagi.
kami x dpt beli kepok leko di ganu.. sedih2.. terutama basyirah yang selalu nak persuade mlm utk mintak bas benti gak.. tapi.. kami bertolak lepas maghrib sbb majlis enutup habis pun pukul 7.30 mlm.
ok itu saje dri kami.
wallahu a'lam.
BANGKITKAN JIHAD!
p/s: teringin nak letak gambar kat sana.. tapi x semua perlu dikongsi~

1 comment:

Beinal ams walyaum said...

i dunno why.. whats wrong with the post setting?.. seolah2 cm x de key enter kat keyboard..