Sunday 11 July 2010

banyak info!

bismillahirrahmanirrahim.


KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PENGGAL PERTAMA.

Alhamdulillah syukr 'alallah.. kalau keseluruhan: 13A, 1E. tapi kalau subjek untuk SPM je dapat 11A, 1 E. A+=1, A=7, A-=3, E=1. saya rasa saya boleh buat lebih daripada ini.. tapi tulah masalahnya.. rasa je tapi taknak buat!

keseluruhan form: saya di tempat kedua dengan purata markah 81 point something kalah dengan hana kat tempat pertama dengan purata markah 83 point something.

saya x banyak dapat highest. tapi adalah jugak sikit2. dan saya sedikit kagum dengan banin, kerana top 10 ranking form.. banin 5 org, banat 5 org. biasanya banat yg conquer. jadi, ana x boleh terus duduk diam..


TENTANG KEJOHANAN DEBAT ANTARABANGSA MUSLEH KALI KEDUA.

saya sebenarnya sebelum pergi tak yakin dengan diri saya. tapi saya paksa diri saya supaya jangan cepat putus asa. walaupun kali ini al-amin bangi masih tidak dapat masuk ke pusinga quater final tapi sekurangnya kami berlawan dengan pasukan agak gergasi bagi saya di pusingan awal iaitu dengan hidayah JB yg merupakan naib johan tahun lepas dan johan tahun ni, dan sekolah al-amin gombak yg merupakan johan tahun lepas.

pusingan pertama: lawan dgn al-azhar

pusingan kedua: lawan dengan al-amin gombak

pusingan ketiga : lawan dengan hidayah JB

pusingan keempat : lawan dengan al-amin gombak

natijah: 2 mng, 2 kalah.

ranking x pasti. tapi x terus sgt.


suka duka mmg kami rasa. waktu ni jugaklah ukhuwwah persahabatan teruji. tetapi, selaku orang Islam yang beriman, kita sehausnya mengambil pengajaran atas setiap apa yang telah terjadi. dan jangan lupa untuk sentiasa doa agar ALLAH ttapkan hati agar sentiasa bersyukur dan redha dengan segala apa yang telah ditetapkan olehNya.

"hanifah selalu ingat hanifah tere bab ekonomi sbb hanifah rasa hanifah belajar ekonomi.. tapi sebenarnya hanifah x tere bahagian dasar2.. "

jika tahun ini ana menerima kritikan sebegini yang sememangnya tepat ke hati.. maka ana akan buktikan satu hari nnti ana pulak yang akan cakap mcm ni.. faham tak maksudnye?

tapi ketahuilah seluruh seisi sekolah al-amin bangi.. kami telah cuba sedaya upaya kami.. untuk membawa nama sekolah.. buktinya.. ada antara kami yang menangis frust, sedih.. sbbnya secara detail.. nanti2la.

kalau blog ini adalah satu teknologi yg org lain x boleh baca.. maka saya akan cerita semuanya.

memandangkan kami x dpt masuk ke peringkat seterusnya.. walaupun kami merasakan sebenarnya kami layak melihatkan kepada beberapa faktor.. tetapi sbb margin kami rendah.. jadi x layak.. tapi sekurang-kurangnya saya dah experience lawan dengan hidayah JB dan gombak dua kali and i know.. saya di mana.. and i can estimate myself for next championship..

quarter final. hira' lawan gombak. al-amin bangi majoriti sokong gombak. sebenarnya ana sorg je yg sokong hira'. bukan sbb apa.. tapi sbb hira' sekolah ana dulu dan ana pasti mesti yg hadir semuanya mengestimate gombak mng.. jadi ana rasa x salah nak bgi smngt walaupun ana bukannya penyebab mereka mng dan ana x sumbang apa2 pun utk kemenangan hira' sewaktu lawan dgn gombak. kalaula semua peserta debat hira' banat, da lama ana sokong syadid2.. lebih syadid dari apa yg ana buat.. p/s: x de la teruk sgt.

time hira' lawan hidayah JB utk smei-final. al-amin bangi sokong hira'. o yeh! mungkin kehumblelan mereka kot.. kalau mereka sombong.. ana pon takkan sokong hira'.. kami berharap hira'mng. tapi bukan rezeki.. kalah 5-0 dengan hidayah JB. takpela sape2 mng pon.. "yang penting MUSLEH!" ahaha.. rasa terperli bila salah seorang penyokong JB cakap mcm tu..

mcm2.

tapi kami x buang masa mcm tu je walaupun kami x masuk pringkat quarter.

tgh2 smngt dengar pengumuman best speaker BM dari ranking 5 sampai 2.. tiba sampai yg first.. cm terberhenti jap.. dan diumumkan pedebat terbaik tempat pertama adalah dari sekolah menengah SRI al-amin bangi, HUSNA BINTI ISHKANDAR! kami yang al-amin bangi terkejut bukan kepalang sbbnya husna x pernah dinobatkan pedebat terbaik dalam setiap round.. tapi mungkin markah die hampir2 utk dpt best speaker setiap round. apa-apa pun mabruuk~ dan nasihat kak hanifah untuk husna untuk selama2nya: berhikmahlah dalam setiap perkara, hormati yang tua, sayangi yang muda walau apapun yang berlaku.

ok. tiba2 rasa dah x semangat utk terus menulis. wallahu a'lam.


HANIFAH, SELAMAT!

dan jagalah hati dari sebarang kuman2 jahat..




3 comments:

Nur Sakinah Nabilah, said...

Salam,
Lama x calling2 kan? :P
And and, mabruk utk isi2 post ni..
Syidda heilak!

Khalilah Alhuda said...

salam ziarah!

hehe

khairul ummah said...

heh..mabruk..at least ada la orang2 MUSLEH kan?
ana dikire ahli MUSLEH gak kan..walaupun bekas skola MUSLEH ? :P
hehe.apepon mabruk 'alayk.narju an nakuuna kheir fil mustaqbal wa insyaAllah sanajtami'u ma'an fil musaabaqah al qodim :)
uhibbuki fillah..