Monday 1 August 2011

1 ramadhan 1432H

bismillahirrahmanirrahim..

sempena ramadhan, saya macam berazam untuk mencoret di blog saya setiap hari...


memandangkan sekarag ni dah bulan ramadhan, dah x de masa dah nak main2.. tapi saya masih leka.. haih.

kenapa x boleh main2 dah?

1. nanti takut tergolong dalam golongan yg celaka... iaitu golongan yg tidak diampunkan dosanya walhal dia telah melalui sebulan ramadhan.

2. gerak gempur minggu depan. dah baca buku? BELUMMMM

3. lagi berapa bulan je nak tinggalkan sekolah ni... akhirnya setelah 14 tahun.. saya kena memberi semaksima yg mungkin.. terutama kepada QN.

4. trial bulan syawal.

5. spm bulan 11.




hari ni satu ramadhan. dan kami sekolah sementara sekolah lain banyak yang cuti. tapi kami x menyesal. saya suka.. kerana pada satu ramadhan tidak saya lalaikan dnegan perkara2 lagho.. kami berjihad di medan ilmu..

hari ni jugak, hati saya tersentuh dengan tindak tanduk anak usrah saya, namanya safiyah aqilah. saya ni su'uzzhon je. saya ingat die tak dtg sekolah sebab die dah tak berminat lagi dengan usrah saya.. rupe2nye die demam la.. haih. saya jenguk die dekat kelas... saya dtg dekat dia, tanya khabar die.. die senyum dan terus salam dengan saya. terharu.

hari ni jugak saya discover yg beberapa masalah yg telah di senaraipendekkan.. rupa2nya banyak terkait dengan kami.. org selalu sangka yg group kami ni group yg dengar kata, senanglah nak bimbing.. tapi sebenarnya punca masalah tu dari group kami.. patutla selama ni waktu duk betulkan yg lain x jadi2.. rupanya salah 'antenna'.

saya berazam untuk solat tarawikh full di surau baru al-amin.

saya juga berazam untuk stay up lepas sekolah sampai asar untuk study.

nota: baru mula gear kaa?



adik usrah saya ada kongsi2 cerita dengan saya..... dan kisah2 dia mengingatkan saya kepada dosa2 saya yg lalu. ouh -_-''



setiap kali saya teringat cerita-cerita lama.. saya rasa sedih sangat... kalau boleh, saya nak karangkan agar menjadi sebuah buku yg penuh ibrah... supaya org lain x buat salah dan silap yg sama dengan saya


luahan hati:

walaupun saya naqibah, tapi saya rasa malu dengan adik usrah saya... mereka sangat matang dari segi pemikiran dan rasa takut mereka kepada ALLAH lagi lebih berbanding saya... saya bandingkan mereka dengan saya ketika form 1 dulu.. ALLAH! jauh sangat bezanya...

ya ALLAH... Kau tetapkanlah semua adik2 usrahku baik yang lama, mahupun yg baru di atas landasan Mu yang Maha Benar... ya ALLAH.. satukanlah kami di bawah naungan rahmatMu.. ya ALLAH janganlah Kau pisahkan kami ketika di akhirat nanti.. kami mohon dengan sangat agar Engkau amsukkanlah kami ke dalam 'nikmat' mu.

saya dilemma nak further study di dalam negara atau luar negara... kata kawan saya, saya perlu musyawarah dengan jamaah berkenaan urusan study saya... supaya urusan dakwah dapat berjalan dengan lebih lancar.. tengok dulu.. saya istikharah dulu ye?

ramadhan ini, sahabat saya, munawwarah akan berangkat ke tanah haram untuk bermadu kasih dengan ALLAH.. jelesnye saya.. ya ALLAH, Jemputlah aku ke rumahMu ya ALLAH...

hanifaaaahhhh!! janganlah jadi org yg tergopoh-gapah! janji ALLAH itu Maha Benar.. bersabarlah :)


No comments: