Monday 8 August 2011

8 Ramadhan 1432H

banyak tak stokin saya?

bismilhairrahmanirrahim..

assalamu'alaikum warahmatullahiwabarakatuh semua.. ahaha

dah jawab belum nih?



ok.. hari ni saya tersangatlah happy.. bukan sebab guest komen kat shoutbox saya.. tapi sebab ALLAH dah takdirkan.. heheh main2 pulak en..


hari ni macam2 berlaku..

ada yg gembira.. ada jugak yg sedih.. well, yg sedih, kita jadikan dia sebagai positif sebab tanak dia merosakkan mood kita..


hari ni saya tak ngantuk langsung sepanjang belajar kat sekolah.. eh.. ngantuk2 ringan adalah tapi still segar.. mcm mana tuh? ala.. faham je kan.. alhamdulillah, hari ni semua subjek yg saya belajar semuanya rasa senang masuk.. dari akaun, psi, math, english hinggalah subjek addmath.. keh3..

hari ni jugak.. guru kelas kami, muallimah ros salwati.. yg ckp saya ada penyakit M besar tu, tukar kedudukan dalam kelas kami.. sebelum ni, banin2 semuanya duduk di depan, banat di belakang.. dekat2 nak exam ni tukar jadi kedudukan grouping2.. ade 6 group.. walaupun mcm cacat sikit susunan dalam kelas... tapi inshaALLAH kami bahagia je... oops! sedih sikit.. sebab duduk jauh sgt ngan ina, kawan yg duduk sebelah saya. nanti ina dah tak cerita2 lagi dgn saya.. x dpt lagi rasa breakfast yg mak ina selalu masak.. dah x dpt marah2 ina selalu... :P rasa sebak.. dah x dpt kenal malin dgn lebih rapat lagi.. dah x dpt marah fatin sbb dia selalu x dgr kalau saya panggil :D.. hehehe tergelak kalau ingat balik.. muneerah dan farzana.. hehe.. inshaALALH akan sentiasa rindu korg.. ceh macam pindah sekolah pulak.. haih. ape2pun inshaALLAH kalau ukhuwwah kita fillah... x de apa yg dpt memisahkan tautan hati2 kita semua..

"ahlan wasahlan kak hanifah~" kata jah ketika saya berpindah ke group mereka.. hehee.. kadang2 kita kena cuba hidup yg baru sebab itulah yg memberi warna yg pelbagai dalam kehidupan kita.. jangan biar hidup kita terus suram dan bosan dengan warna yg sama.. saya rasa dgn kedudukan sebegitu, komunikasi saya dengan banat2 sekelas semakin banyak.. dan dengan adenye transformasi ini.. saya dapat kurgkan pandangan saya terhadap yg haram baik secara sengaja atau tidak. ehem. astaghfirullah.. kdg2 sampai perlu istighfar banyak sbb nak elak terpandang banin.. yelah sebelum ni banin dekat depan.. dripada niat asal nak tgk mlmh dan papan putih kat depan..alih-alih jadi2 3 in 1.. memang cantik aturan ALLAH.. ALLAH tahu yg terbaik buat saya :)

buat ina: saya tetap berkawan dngn anda dan akan sentiasa berdoa buat anda walaupun dah jauh :) you can count on me sis~


hari ni jugak, group saya rancak membincangkan tentang kursus ****** yg mereka join sabtu dan ahad lepas... dan akhirnya kami membuat kesimpulan utk menerbitkan konsultan sendiri yg berunsurkan islamik suatu hari nanti supaya tiada lagi yg merasa unsur lucah adalah perlu bagi menghilangkan rasa bosan dan menerbitakan suasana gembira ketika berprogram~ konsultan kami adalah utk mendidik, i meant mcm utk spm+pmr.. tapi lebih dripada tu... aliyana subjek sejarah yg mana dia akan mendirikan muziumnya sendiri[impian dia], jah bahagian pwngurusan perakaunan.. saya bahagian syariah+ lughah.. aimi di bahagian bahasa asing dan sains tulen.. dan kami berempat akan monitor ilmu al-qur'an setiap peserta... ^_^ seronok kan?

ya! membuat impian memang mudah..~ tapi tiada apa yg mustahil selagi ALLAH mengizinkannya.. inshaALLAH... suatu hari nanti.. ameen

hari ni jugak, dtg seorang sahabat lalu terus memluk saya.. saya terkejut... saya marah-marah sayang.. hehehe ego sebenarnya.. :) sbenarnya kasih sayang yg disalurkan pada tempat yg betul inshaALLAH ada barakahnya~

saya sempena ramadhan ni teringin sangat nak bagi hadiah utk seluruh adik usrah dan 2 org pembantu saya.. tapi saya agak kesempitan wang... saya x dibiasakan utk mendapat belanja harian, imeant wang saku dri parents.. tapi saya tak sedih langsung^^ mengajar saya berdikari~ ok back to the topic.. saya kumpul duit dengan berniaga mcm2.. ikut musim.. ada stongan, ada buku2, ada tshirt, al-qur'an, stickers, kit ramadhan dan mcm2 lagi.. tadi pergi menjelajah bangi.. destinasi kedua terakhir, one shop. saya teringin sgt nak beli sesuatu utk mereka.. tgk duit.. ALLAH.. tiba2.. woah! ada 2 pasang stokin solat yg stick together.. murah! comel ^_^


usrah ada 12 org termasuk saya.. eh!! cek-cek.. ya ALLAH, saya beli 10 je? alahai.... mcm mana ni.. x kan nak per sekali lagi... saya sampai fikir nak bagitahu ruwaidah, one of my pembantu yg saya terbeli x cukup.. siap practice nak ckp mcm mana :P..tiba-tiba waktu saya nak masukkan stokin-stokin tu dalam sampul.. tiba2 saya rasa pelik.. eik? yaALLAH! maha suci ALLAH.. rupanya yg stick together tu bukan 2 pasang.. tapi 3 pasang.. aha.. jadi melebih2 pulak~ ALLAH Maha kuasa kan? saya harap sangat2 diorang x pakai stokin tu ke tempat yg x elok.. supaya saya x mendapat sahamnya sekali..

hari ni jugak.. saya datang sekolah awal.. x kena catit nama.. muslim yg cemerlang kan sentaisa lebih baik dripada semalam ^_^


buat ukhti farhana sazalli, setiap hamba ada ujiannya yg tersendiri.. moga kita sentiasa tabah dalam menghadapinya ye?

percaya atau x.. saya dah semangat nak ambil som walaupun not totally prepared.

mlmh ros kata: mlm sarankan anti ambil medic kat mesir.. saya tegelak2.. sebenarnya kan mlmh x ingat pun saya ambil jurusan akaun.. by the way itu adalah satu inspirasi buat saya!




akhir sekali...

ya ALLAH, dengarlah rintihan hambaMu ini, aku bersyukur dengan segala nikmat yg Kau beri.. di dalam pelajaran Kau berikan nikmat almost straight A dalam mid term+ final..[satu subjek je selalu x A].. namun aku maklum.. sesungguhnya apalah erti semua itu sekiranya berkat ibu bapa tidak berada dalam genggamanku? ya ALLAH.. jadikanlah hati ini lembut.. ya ALLAH, tuntunlah diriku ya ALLAH.. aku mohon dengan sangat~ -_-'' [sedih pulak rasa]


aku mampu lakukannya!




2 comments:

Beinal ams walyaum said...

kalaulah dirakamkan setiap detik yang dilalui.. maka berjuta post pun tak kan cukup.. tapi ALLAH kata.. kalaulah kita gunakan air lautan sebagai tinta utk menulis.. nescaya takkan habis.. jadi x de alasan lagi untuk x menulis..

cuma kena baiki dari hari ke hari.. well practice kan makes perfect^^

Anonymous said...

yup..btul tu...kalau tgk post2 sblum ni,u have improve a lot..it's become more interesting...congrats!=)