Friday 26 August 2011

26 Ramadhan 1432H

memasang impian




bismillahirrahmanirrahim.

dengan segala kekuatan yg dikumpul, akhirnya tiba juga di sini. setelah berbagai-bagai liku yg harus di hadapi dengan hati yg kurang tabah ini, akhirnya.


hari ni hari terakhir sekolah utk bulan ramadhan. alhamdulillah, setakat ini masih berpuasa penuh. susah nak dpt puasa penuh. jadi, rasa sangat seronok. baiklah, selepas hampir sebulan duduk utk jawa pra-trial spm, alhamdulillah habis jugak. jadi, adelah jugak beberapa paper yg dah dpt. somehow, saya x happy. jangan jadi x bersyukur + x redho ok?? bukan saya tanak redho dan bersyukur, tapi saya taknak jadi org yg berputus asa dan berhenti di tgh jalan. saya berkobar-kobar utk mengejar cita 11A+. doa bersama utk kejayaan saya dan semua candidates SPM ok? pemuda masa kini adalah penentu kerajaan akan dtg :)

ok, rasanya post kali ini lebih kepada luahan hati kot. mungkin akan agak teremosional sikit, jadi siapa yg x suka org yg emosional mcm saya... hhehehe... siallah batalkan niat anda untuk teruskan bacaan post kali ni.



saya sebenarnya target utk pra-trial kali ni dpt 5A+, tapi mcm dah hancur harapan melihatkan kepada beberapa paper yg saya target utk dpt A+ tapi hanya dpt A- di sebabkan careless yg saya selalu lakukan.. tulah hanifah!!!!!!!!! confident sangat!! berlagak!! benci diri saya!! sedih........................................................................................................... -_-''.. saya serius. saya x main-main ye.. setakat ni alhamdulillah dpt 3 paper, dan ketiga-tiganya A : 1A, 2 A-

hari ni penutup ihya' raamdhan kat sekolah. background sgtlah simple. in fact, x lawa langsung :P tapi yg penting, tahun ni seronok lagi :) hari n saya dpt banyak hadiah. di tgh2 kesibukan pra-trial spm, saya masuk pertandingan mini ithbat, teka buah tamar dengan kuiz.

keputusan:

mini ithbat: naib johan
teka buah tamar: johan
kuiz: k-a-l-a-h ---> saya rasa jah terlupa nak hantarkan kot borg quiz tu.. hehe


utk semua kaegori yg johan, dpt hadiah one drop perfume+ hadiah2 lain. hehe. saya x pakai perfume. takpe, nnti saya pakai setiap kali nak solat. pakai kat tshirt dalam baju should be ok.. sbb kaau pakai kat baju luar takut org2 yg lalu tepi saya bau dan mendatangkannnnnnn? em.


oh lagi satu saya dapat hadiah sbb jdi ajk utk ihya' ramadhan, dpt pulut kuning dri batch skrg, dpt coklat sebab semua pelajar dpt coklat sempena penutup ihya' ramadhan.

btw, walaupun dpat mcm2, x mampu utk ketatkan muka yg kendur.. ha ha ha ha. sampailah dah nak balik.. saya salam2 kawan2 daaaaan saya tiba2 ternampak seorg hamba ALLAH yg kalau saya nampak die mmg tenang sbb ALAH ciptakan die dgn riak muka yg tenang dan bercahaya. saya terus jerit! sebab saya rasa seolah-olah ALLAH sengaja hantarkan dia utk saya supaya saya tidak terus sediiiiiiih.

dan, b4 balik, ade kumpul batch 11, banat. buat aktiviti sikit. ahaha. semangat kami main sampai kelas form banat dah bengang2.. hu~ selalunya form yg bengang sbb form 4 bising, tapi kali ni terbalik. sory ye semua~

ok. ini point agak pnting. salah 1 aktiviti batch: volunteer keluar kat depan dan ceritakan kebaikan org dalam batch tu jugak without revealing her name. org yg disebut kebaikannya akan dpat pulut kuning special dri org yg cerita kat depan tu, tapi org lain tatau. orite. di kala semua dapat, saya sorg je rasanya x dpt. saya tak kisah tu. tapi yg saya kisah, saya mcm terfikir, org lain senang je utk sebut kebaikan kawan2 die yg lain.. tapi kebaikan saya? ha! sebabnya saya tahu saya kurg buat baik dengan org kot.. asik layan diri je kan. say amcm reflect diri saya: selama ni say amcm mengabaikantggjwab saya sebagai kawwan utk adik2 tu. saya bukan nak kebaikan saya disebut. tapi saya sedih sbb saya kurg berbudi dan berakhlak dengan akhlak yg baik terhadap manusia especially family, guru-guru dan kawan2 saya seperti yg dianjurkan oleh nabi dalam hadeeth:---> 'DAN BERAKHLAKLAH DENGAN MANUSIA DENGAN AKHLAK YG BAIK'. agaknya sebab tu la kot, result exam x memuaskan, mungkin kurg keberkatan dalam hidup.. oh sedih!

saya rasa ni la kot antara penyebab muka saya longgar x bermaya utk senyum dengan cantik :P


hari ni usrah. seronok2. kami bincang pasal dream. bak kata umar al-khottob: tamannau! maksudnye: make a wish. mcm2 wish anak usrah saya. cuma saya je yg x nyatakan wish saya apa.

hari ni taraweekh lagi dekat sekolah. rasa lapang je. bukan sebab org x de.. org ramai kot dripada biasa. bukan ramai sgt. tapi lebih dripada hari2 biasa. seronok. sebab hari2 terakhir, masjid masih dipenuhi :)

tapi sekarang saya dah rasa sngt sunyi je. sekolah belakang rumah dah x de org. kejap lagi org2 desa al-amin pulak balik kampung. tinggallah kami :) macam biasa.

oh ye! saya dah dpt duit raya ^_^ jangan jeles ye. rezeki utk saya~ saya dtg sekolah je... tiba2 ade org dtg dan serahkan sampul duit raya. saya tergamam. dia kata mak die yg kasi. agak banyak. saya rasa segan nak ambil.

oh! macam mana prestasi ramadhan? saya masih kura-kura. tapi dah naik sikit berbanding awal hari tu. kita tgk akhir nnti. harapnya dosa2 saya diampunkan kerana saya taknak tergolong dalam golongan yg celaka, yg tidak diampunkan dosanya walaupun ramadhan telah berlalu.



buatlah sesuatu!

buatlah sesuatu!!!!


tolonglah buat sesuatu.. jangan biarkan diri kita jadi batu buat selama-lamanya!!!


1 comment:

Anonymous said...

salam'alayk.kak pah ku syg,sy dpt mlihat btapa brserinya anda tatkala mlihat wajah insan yg brcahaya itu.smoga yg trbaik utk kalian ;)